Τα έξι επόμενα Βιβλία-Δίαυλοι, προέρχονται από τη Σειρά «Το Όραμα για μια νέα Ελλάδα» και παρουσιάζουν όλο τον αρχετυπικό πλούτο, που διαθέτει η Συλλογική Διάνοια των Ελλήνων. Η αρίθμηση των Βιβλίων-Διαύλων είναι συνεχόμενη. Επειδή η δεύτερη συνέχεια τελείωνε στον αριθμό 18, η τρίτη συνέχεια ξεκινάει από τον αριθμό 19.

   

 

19. «Ο δρόμος προς την κατάκτηση του ονείρου μας»: Το Βιβλίο-Δίαυλος «Ο δρόμος προς την κατάκτηση του ονείρου μας» μιλάει για το μέλλον μας, όπως θα μίλαγε ο Μ. Αλέξανδρος στον καθένα από εμάς για να συζητήσει το δικό του όνειρο.

Μας μιλάει πια όχι μόνο ως στρατηλάτης, αλλά ως ένας σοφός Σύμβουλος που όλοι θα θέλαμε να έχουμε, όχι μόνο για το θάρρος του, όχι μόνο για την τόλμη του και σίγουρα όχι για τις κατακτήσεις του. Αλλά γιατί τόλμησε να ονειρευτεί και ξεκίνησε για να πραγματοποιήσει το όνειρό του.

Είναι το αρχέτυπο που θέλει πάντα Δρόμους να ανοίγει μπροστά, αν από παντού φαινόμαστε κλεισμένοι, κάποιο σχέδιο θα βρει, κάποια απόφαση θα πάρει να βγούμε από το αδιέξοδο συλλογικά, αλλά και ο καθένας με τις δικές του δυνάμεις.

Αυτό είναι που έχει αξία στην σημερινή εποχή. Ο Αλέξανδρος και η Εκστρατεία, όλοι μαζί και ο καθένας χωριστά, όλοι να μετέχουμε στις ίδιες δυνάμεις, να βλέπουμε τον κόσμο πάλι αλλιώς. Σε κάθε Έλληνα, παντού στην οικουμένη, το αρχέτυπο αυτό είναι ζωντανό.

   

 

20. «Ο Θόλος που στεγάζει τις ελπίδες μας»: Λειτουργούμε ως κοινό Δίκτυο της ψυχής των Ελλήνων, που περιλαμβάνει, περικλείει και περιέχει όχι μόνο αυτόν που λογίζεται ως Έλληνας, αλλά κυρίως αυτόν που κατά την διάνοια, την βούληση και τα έργα ταξινομείται ως Έλληνας και μέλος του αρραγούς δικτύου της κοινής μας συνείδησης.

Αυτό, μεταξύ άλλων, αποκομίζει ο αναγνώστης του Βιβλίου-Διαύλου «Ο Θόλος που στεγάζει τις ελπίδες μας». Γιατί ο Θόλος είναι η Ηθική των Ελλήνων στη νέα μορφή της πραγμάτωσής της.

Και η αόρατη σκέπη των ελπίδων μας είναι το Αρχέτυπο του Βυζαντινού Αυτοκράτορα που ανέλαβε να φέρει ανέπαφο μέχρι τις ημέρες μας ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος.

   

 

21. «Η ζωή που αναδύεται μέσα από τα ερείπια»: Η αδήριτη ανάγκη ενός λαού να επιβιώνει, μιας χώρας να εξελίσσεται και μιας πατρίδας συνεχώς να αναγεννάται από τις στάχτες του παρελθόντος της, είναι αυτή που υπαγορεύει την συγγραφή και κυκλοφορία του Βιβλίου-Διαύλου με τίτλο «Η ζωή που αναδύεται μέσα από τα ερείπια», ενός βιβλίου που ενέπνευσαν ο βίος και τα έργα του αρχετυπικού ηγέτη Ελευθέριου Βενιζέλου.

   

 

22. «Το Συμβόλαιο των Ελλήνων με την κοινή τους μοίρα»: Στην Αθήνα, το 500 π. Χ, ζούσε ο Περικλής, γιατί με αυτό το αρχετυπικό Όνομα επιλέξαμε να αποκαλούμε κάθε Αθηναίο πολίτη, που ύψωνε το ανάστημά του στην Πνύκα, άκουγε τους συμπολίτες του πριν ψηφίσει, αφιέρωνε τη ζωή του σε έργα για τη πόλη, μελετούσε τους φιλοσόφους, οργάνωνε την σκέψη του σε αδελφότητες, αγωνιζόταν για να υπάρχει η Ελληνική Παιδεία, απήγγελε, αντί προσευχής, τον Όμηρο, στοχαζόταν πάνω στα κρίσιμα ζητήματα που απειλούν την ύπαρξη κάθε ανθρώπου, έβλεπε όνειρα που έστελναν οι θεοί και ήταν Άνθρωπος.

Είναι τα πρότυπα της σκέψης, που οχύρωσαν στην Αθήνα την Δημοκρατία, έτσι ώστε κανείς να μην μπορεί να πείσει τον άλλον, αν τα δικά του επιχειρήματα και ο δικός του Λόγος δεν είχαν μέσα τους σοφία και πολιτική σκέψη.

Όλοι οι Έλληνες, τόσο αυτοί που ζούσαν στην αρχαία Ελλάδα, όσο και εμείς που ζούμε στο σήμερα, έχουμε έναν κοινό Τόπο και αυτός λέγεται «Ελλάδα».

Ο αρχετυπικός ήρωας της κοινής Ελληνικής Συλλογικής Διανοίας μας ενέπνευσε το Βιβλίο-Δίαυλο «Το Συμβόλαιο των Ελλήνων με την κοινή τους μοίρα».

 

   


23. «Τα παιχνίδια των θεών με τους ανθρώπους»:
Το Βιβλίο-Δίαυλος «Τα παιχνίδια των θεών με τους ανθρώπους» βοηθάει κυρίως τους αναγνώστες που ενδιαφέρονται να εντοπίσουν μέσα από την ανάγνωσή του, την δική τους σχέση με την Κοινωνία της Γνώσης, αρχικά αλλά και σε βάθος χρόνου.

Αναζητώντας μεταξύ των Ελλήνων που έζησαν την αρχαία Εποχή, τα αρχέτυπα που οπωσδήποτε χρειαζόμαστε στα δικά μας χρόνια, θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στον αρχετυπικό ενορατικό στοχαστή, που πρώτος μεταξύ ίσων, άριστα εκπροσωπεί ο Ησίοδος.

Όταν σκεφθούμε ότι οι άνθρωποι στην αρχαία Ελλάδα, έκτισαν έναν νέο πολιτισμό κυριολεκτικά μέσα από το χάος και ότι κάθε τι που σε εμάς φαίνεται ως αρχαία ιστορία, για εκείνους ήταν μια τεράστια καινοτομία που αγωνίστηκαν για να την εδραιώσουν, δίνοντας στα πνευματικά επιτεύγματα γερές υλικές βάσεις, θα έχουμε κάνει ένα σοβαρό βήμα στον δρόμο για την δική μας ελπίδα.

Και όπως λέει στο Βιβλίο-Δίαυλο που ενέπνευσε, ο άνθρωπος πρέπει πρώτα να ελευθερώσει τις δυνάμεις της διανοίας του και δια αυτών να ελευθερώσει την ψυχή του από το μεγάλο φορτίο των συναισθημάτων ώστε οι ψυχικές δυνάμεις να συνεισφέρουν στο έργο του και ο βίος του να καταστεί ευδόκιμος.

   

 

24. «Μια Ιστορία για την δημιουργία των Ελλήνων»: Ας διαβάσουμε με προσοχή το Βιβλίο-Δίαυλο «Μια Ιστορία για την δημιουργία των Ελλήνων», που ενέπνευσε ο Ηρόδοτος, ένας από τους μεγάλους ενορατικούς της γενιάς του, γιατί ιστορεί την Επιστήμη του Ανθρώπου, όπως αυτή εμφανίζεται στις πράξεις και τα έργα μας σε αυτήν εδώ την εποχή που διανύουμε, την μεταβατική εποχή που κυοφορεί το νέο μέσα από την μοιραία αποσύνθεση του παλιού.

Αν ένας λαός απέκτησε το δικαίωμα να ονομάζεται «Έλληνες» και από το όνομά του να μην υποχωρεί ούτε στιγμή, αυτό γίνεται γιατί πάντα διαρκούν στην δική του μνήμη, αυτήν που ονομάζουμε συλλογική, οι αρετές και οι αξίες που τον ανέδειξαν σε αρχηγό μιας ολόκληρης κοινωνίας υγιών ανθρώπων, που ζούσαν καλά και πνευματικά.

Η σύγχρονη Επιστήμη του Ανθρώπου μας επιβεβαιώνει μια ιστορική αλήθεια, ότι το σημείο που όρισε την υπεροχή των Ελλήνων σε όλες τις μάχες που αναγκάσθηκαν να δώσουν και σε όλες εκείνες που είναι μπροστά τους και θα πρέπει να δοθούν είναι η πίστη στον Θεό και στις υπέρτερες δυνάμεις που κινητοποιούνται, όταν οι Έλληνες το αποφασίσουν.

 

Για την επιμέλεια
Παναγιώτης Αναστασάκος
Εταιρεία Γνώσης ΛΟΓΟΣ
30 Ιουνίου 2016

 

Οι ιδέες προέρχονται από τα Βιβλία-Διαύλους και τις Συλλογές που έχει συγγράψει
η Βιργινία Φατσή και έχει εκδώσει η Εταιρεία Γνώσης ΛΟΓΟΣ.